?>

Al-Manar dedah rakaman operasi Hizbullah bertarikh 12 Julai 2006

Televisyen al-Manar menyiarkan rakaman video para pejuang Hizbullah meledakkan kenderaan Zionis dan mengamankan mayat dua tentera Israel yang terbunuh dalam operasi itu sebelum mereka berundur dari tempat kejadian dengan aman.


Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA24.com) – Televisyen al-Manar menyiarkan rakaman video para pejuang Hizbullah meledakkan kenderaan Zionis dan mengamankan mayat dua tentera Israel yang terbunuh dalam operasi itu sebelum mereka berundur dari tempat kejadian dengan aman.

Kejadian berlaku pada pukul 9:05 pagi pada hari Rabu, 12 Julai 2006 ketika gerakan Perlawanan Lubnan melakukan serangan merentas sempadan di mana pejuang Hizbullah membunuh tiga tentera Israel, mencederakan dua orang dan menangkap dua yang lain berhampiran bandar sempadan Ayta Al-Shaab.

Serangan sempadan itu disusun dan diawasi oleh komander kanan Hizbullah, Haji Imad Mughniyeh. Operasi ini digelar sebagai “Janji Sejati”, merujuk pada janji yang diikrar oleh Setiausaha Agung Hizbullah, Sayyed Hasan Nasrallah untuk membebaskan semua tahanan Lubnan di penjara Israel.


Kirim komen anda

E-mel anda tidak akan dipaparkan. Sila isi tempat bertanda *

*