?>
Lashkar-e-Fatemiun;

AS berhasrat lancarkan perang agama antara Syiah dan Sunni

AS berhasrat lancarkan perang agama antara Syiah dan Sunni

Lashkar-e-Fatemiun mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai keadaan baru-baru ini di Afghanistan.

Agensi berita Ahlul Bait (ABNA24.com) - Lashkar-e-Fatemiun mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai keadaan baru-baru ini di Afghanistan.

Penyataan ini adalah seperti berikut:

Perkembangan terkini di dunia Islam dan negara-negara Islam sudah pasti menandakan salah satu masa yang paling bersejarah bagi negara-negara Muslim. Kesabaran, refleksi, toleransi, pemikiran yang mendalam dan wawasan yang setia dari semua umat Islam di dunia pada titik bersejarah ini dapat menetapkan tahap baru yang mengganggu ketenteraman Liberal sedunia dan melututkan kuasa angkuh dalam sejarah yang paling memalukan.

Sementara itu, perkembangan dua puluh tahun di Afghanistan pasti akan menjadi titik perubahan baru dalam kemerosotan dan penghinaan terhadap kesombongan global, dan dua dekad penentangan orang-orang yang ditindas di negara kami akan menjadi ketentan Tuhan dan timbul dari hakikat suci kesatuan untuk kemenangan orang yang ditindas.

Masalah Afghanistan hari ini adalah penting, penting dari segala kepentingan bagi mana-mana manusia merdeka di sekitar planet ini, dan tidak mudah untuk mengabaikan perkembangan di Afghanistan hari ini.

Pada kesempatan ini, Lashkar-e-Fatemiun membuat beberapa pernyataan mengenai perkembangan semasa dan masa depan di Afghanistan:

1- Kekalahan Amerika Syarikat di Afghanistan, keluarnya kuasa angkuh global dan penyokong Baratnya dari negara itu secara skandal, pastinya membuat hati semua umat Islam, termasuk orang-orang Muslim Afghanistan berbahagia. Kekalahan berat ini adalah hasil dari penentangan dalaman dan luaran dari semua umat Islam Afghanistan, mengakhiri penjajahan Afghanistan akan menjadi perayaan nasional dan popular.

2. Pengunduran tentera AS yang jelas dari Afghanistan pasti akan disertai dengan tipu daya dan muslihat yang kita saksikan beberapa muslihat dan helah hari ini. Para pemimpin Amerika, menurut pengisytiharan mereka sendiri, berusaha mewujudkan kekacauan dan berkurang keamanan, dan kestabilan di Afghanistan, sehingga melalui penyebaran ekstremisme, mereka dapat mencapai tujuan yang jelas di Afghanistan, seperti dalam dua dekad terakhir, bahawa rakyat Afghanistan yang terhormat dan semua pemimpin dan simpatisan Afghanistan harus berwaspada dalam hal ini.

Amerika Syarikat dan Demokrat Liberal Barat, baik di Afghanistan dan di luar negeri, segera dan serentak dengan penarikan pasukan mereka dari Afghanistan, telah melancarkan perang saraf yang serius dengan dua tujuan utama:

A) Matlamat pertama adalah untuk menyatakan bahawa dengan pengunduran Amerika Syarikat, keadaan di Afghanistan akan berubah menjadi perang saudara dan rasa tidak aman, untuk meninggalkan Afghanistan sebagai pahlawan dan memberi amaran kepada negara-negara lain untuk berhenti menentang pengusiran Amerika.

B) Matlamat seterusnya dari perang saraf yang mendasar ini antara Amerika Syarikat dan orang Barat adalah usaha serius untuk melancarkan perang saudara yang dicetuskan oleh perang agama antara Syiah dan Sunni, dan mereka tidak akan berusaha keras untuk melakukannya. Sejak kebelakangan ini, usaha media untuk menyatukan agama yang berlainan di Afghanistan telah dilakukan dengan pantas oleh media Amerika dan mereka yang menyukai Barat, contohnya dapat dilihat di Afghanistan dan di luar negara.

Tidak diragukan lagi, mereka yang dengan sengaja bermain dalam menyelesaikan teka-teki perang saraf Amerika ini adalah pengkhianat, dan jika kuasa angkuh global berjaya melaksanakan rancangan jahat ini, mereka akan terlibat dalam menumpahkan darah orang-orang Islam manakala rakyat Afghanistan yang tertindas akan turut serta menghadapinya dengan segala kemarahan rakyat Afghanistan yang berkobar.

3. Beberapa hari kebelakangan ini, kita telah melihat bahawa beberapa individu dan kumpulan yang tidak ada kaitan dengan garis keturunan Fatimiyyah Afghanistan telah mulai mengganggu media dan memberikan komen, berita dan analisis dengan merujuk kepada Fatimiyyah. Ditegaskan bahawa para komandan dan pegawai kanan Fatimiyyah tidak bersuara secara aktif di mana-mana rangkaian sosial, jadi diumumkan bahawa jika individu, kumpulan dan halaman di rangkaian sosial beroperasi dengan nama dan judul yang dikaitkan dengan Fatimiyyah, mereka tidak ada hubungan dengan Fatimiyyah dan terus bercakap dengan tajuk ini dengan pengkhianatan dan penyalahgunaan nama suci ini.

………………….

177


Kirim komen anda

E-mel anda tidak akan dipaparkan. Sila isi tempat bertanda *

*