?>
Ayatollah Al-Modarresi;

Keperluan reformasi dalam negara untuk menghapus rasuah

Keperluan reformasi dalam negara untuk menghapus rasuah

Sayyid Muhammad Taqi al-Madrasi, menyeru rakyat Iraq membangkitkan kekuatan reformasi dan pembangunan semula, untuk bersatu menentang rasuah dan kemunduran, dan membentengi diri mereka sendiri di hadapan propaganda jahat korupsi.

Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA24.com) - Sayyid Muhammad Taqi al-Madrasi, menyeru rakyat Iraq membangkitkan kekuatan reformasi dan pembangunan semula, untuk bersatu menentang rasuah dan kemunduran, dan membentengi diri mereka sendiri di hadapan propaganda jahat korupsi.

Tambah beliau lagi, "Tuhan telah menciptakan manusia dengan naluri yang baik dan dalam penilaian yang terbaik. Orang-orang soleh hari ini lebih ramai dan ramai dari sebelumnya, tetapi mereka harus lebih aktif, kerana semua anggota masyarakat, tanpa pengecualian, harus menjadi sarana kebenaran dan pembaharuan. Beliau berkata, Tuhan berfirman "Kamu adalah umat terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh yang makruf dan mencegah dari yang mungkar, beriman kepada Allah." (QS 3: 110).

Memetik dari laman web beliau, marja’ al-Modarresi memberi amaran kepada jumlah kemalasan dan perselisihan, dan pencetus korupsi yang membahayakan antara satu sama lain. Mereka mesti mempunyai wawasan yang cukup untuk melindungi diri dari itu. Beliau menjelaskan, sekuat-kuat senjata yang berbisik dalam hati di kalangan jin dan manusia menimbulkan hasutan antara manusia. Oleh itu, hendaklah berlindung dengan Allah daripada fitnah itu. Adalah amat penting hidayat Allah dan pedoman orang yang menerima wahyu menjadi mercu tanda pengetahuan tentang kebenaran dan sarana selamat untuk menghadapi kesan propaganda jahat serta tuduhan murahan yang dilakukan oleh pihak korup ke atas para reformis.

-------------

177


Kirim komen anda

E-mel anda tidak akan dipaparkan. Sila isi tempat bertanda *

*