?>

Yaman memiliki kemampuan dalam waktu singkat, meraih kedaulatan hasil pengorbanan dan ketabahan

Yaman memiliki kemampuan dalam waktu singkat, meraih kedaulatan hasil pengorbanan dan ketabahan

Menteri Pertahanan Mejar Jeneral Muhammad Nasser al-Atifi berkata, “Untuk tahun ketujuh penyerangan, Republik Yaman memiliki kemampuan dan keupayaan dalam waktu yang singkat, secara defensif dan ofensif, dan di berbagai lapangan taktik, latihan dan tahap persenjataan.

Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA24.com) - Menteri Pertahanan Mejar Jeneral Muhammad Nasser al-Atifi mendedahkan bahawa Republik Yaman mempunyai strategi ketenteraan baru untuk mengikuti perkembangan nasional dan umum secara keseluruhan, termasuk kesediaan untuk mempertahankan kedaulatan Yaman dan isu-isu nasib negara.

Menteri Pertahanan ini berkata, "Republik Yaman, untuk tahun ketujuh pencerobohan, memiliki kemampuan dan kemampuan yang telah dicapai dalam waktu yang singkat, secara defensif dan ofensif, dan pada berbagai tahap taktik, latihan dan persenjataan, yang memberikan hak istimewa kepada warga Yaman untuk merumuskan kebijakan dan mengambil keputusan berdaulat dari penguasaan, ketergantungan dan pengawasan luar, dan ini adalah Kedaulatan dan kebanggaan hasil dari ketabahan, kesabaran, kebijaksanaan, pengorbanan dan keteguhan nasional. "

Dalam satu kenyataan kepada Agensi Berita Yaman (Saba), Jeneral Jeneral Al-Atifi menunjukkan bahawa Yaman, dengan kemenangan besarnya, hari ini berada di ambang tahap yang menentukan dan kuat, yang kesannya akan jauh melampaui apa yang dibayangkan oleh penyerang dalam salah perhitungan mereka. Kepemimpinan revolusioner, politik dan ketenteraan kita memiliki kekuatan tertinggi dan mampu dalam menguruskan konfrontasi, merebut inisiatif dan mengarahkan kompas ke semua arah yang melayani rakyat kita dan kepentingan mereka yang lebih tinggi."

Menteri Pertahanan menekankan bahawa yang berikutnya akan menanggung harga yang tinggi pada negara-negara pencerobohan sekiranya mereka terus melakukan keangkuhan mereka terhadap Yaman, dan inilah yang harus mereka fahami dengan baik dan mendapat manfaat dari pelajaran sebelumnya.

Beliau menambahkan, "Kami dalam komando tentera menegaskan kembali bahwa kami telah melewati tahap musuh yang berbahaya, dan lapangan telah mulai berbicara bahawa tidak ada jalan keluar bagi pencerobohan kecuali menerima kekalahan dan meninggalkan Yaman melalui darat, laut dan udara sesuai dengan kewajiban penyerahan kepada kehendak Yaman, yang menegaskan bahawa tidak ada tempat untuk kehadiran pihak asing di tanah tanah air dan perairan wilayahnya. "

Beliau juga menekankan bahawa kehendak rakyat Yaman kuat dan tidak dapat dipecahkan dan bahawa ia adalah bahagian yang tidak terpisahkan dari kehendak negara, di barisan depan yang merupakan paksi perlawanan, pembela kuat dan setia perjuangan pusat negara, pembebasan Palestin dan ibu kotanya, Yerusalem.

Menteri Pertahanan menjelaskan bahawa kekuatan pencerobohan menjalankan helah biasa mereka dan mengguna alasan menuntut perdamaian, menghentikan pencerobohan, kemanusiaan dan penyelesaian politik, tetapi sebenarnya mereka mengambil semua ini hanya untuk penggunaan media dan eksploitasi kedudukan antarabangsa dan serantau. .

Beliau mengisyaratkan lanjutan pengepungan dan pencerobohan serta peningkatan berbahaya terhadap rakyat Yaman adalah ancaman terbesar terhadap perdamaian dan kestabilan di Yaman, wilayah dan dunia, dan di jalan yang sama, tidak ada hasil positif yang dapat dicapai untuk rundingan yang akan datang selagi ada campur tangan Amerika-Zionis dan menentukan penaja perdamaian dalam masyarakat antarabangsa.

Jeneral Jeneral Al-Atifi menunjukkan sifat kejadian dan perkembangan di daerah Al-Zahir dan Al-Somaa, barat daya Gabenor Al-Bayda, dan mobilisasi pencerobohan unsur-unsur pengganasnya dari Al-Qaeda, ISIS dan Organisasi Al-Nusra, yang dibawa oleh semua pihak.

Dia berkata, "Jalan keluar dari unsur-unsur pengganas ini menyatakan kebangkrutan besar dalam kedudukan pertempuran tentera negara-negara sekutu kejahatan dan jenayah, kerana ia mengungkapkan peranan sebenarnya dari rejim Amerika dan pengikut dan alatnya di rantau ini yang mendakwa untuk memerangi unsur-unsur pengganas ini sedangkan mereka yang menyokong dan menyokong mereka dan bersekongkol dengan mereka menentang rakyat kita dan penumpahan darah.Yaman yang suci.

Menteri Pertahanan memberi hormat kepada pejuang setia yang ditempatkan di paksi Al-Bayda dan semua suku terhormat atas tindak balas tegas mereka terhadap sekumpulan elemen pengganas, penghancuran dan penghancuran tempat persembunyian mereka dan penyucian kawasan yang mereka menyusup.

Pada akhir pernyataannya, Mejar Jeneral Al-Atifi memuji kemenangan dan epik kepahlawanan yang ditulis oleh para pahlawan tentera dan jawatankuasa rakyat di seluruh medan perang dan medan, yang bertanding dalam pertandingan yang jarang berlaku dan pertempuran yang menakutkan terhadap musuh-musuh Tuhan dan musuh bangsa dan Islam dan membuat kemuliaan bagi Yaman yang hebat dan menulis garis kuno, terang dan menerangi dalam catatan sejarah yang bertajuk kepahlawanan dan keberanian negara yang betul.


Kirim komen anda

E-mel anda tidak akan dipaparkan. Sila isi tempat bertanda *

*