Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA)

source : ابنا
Selasa

26 September 2017

1:24:47 PTG
726143

اردوغان: برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق، خیانت به ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را به خاطر برگزاری همه پرسی به خیانت به ترکیه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهور ترکیه، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز کنگره و فرهنگ ملت در مجتمع ریاست جمهوری، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق را به خاطر برگزاری همه پرسی به خیانت متهم کرد.

«رجب طیب اردوغان» با اشاره به اینکه این همه پرسی هیچ اعتباری ندارد، افزود: اگر ترکیه مانع عبور کامیون ها از مرز شود کردهای عراق از گرسنگی خواهند مرد.

وی با اشاره به حمایت های اسرائیل از همه پرسی و استقلال کردستان، در ادامه اظهار کرد: استقلال شما را چه کسی قبول خواهد کرد؟ اسرائیل؟! دنیا عبارت از اسرائیل نیست. غیر از اسرائیل حمایت کننده دیگری ندارید و شما با حمایت اسرائیل چه دستاوردی خواهید داشت؟ کوزوو را 114 کشور قبول کرد ولی متأسفانه تاکنون دولت نشده و مشکلاتی پیش روی آن است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اگر محدودیت هایی اعمال کنیم، کردستان عراق محصور خواهد شد و اگر مرزها را ببندیم کار تمام می شود همه درآمدها قطع خواهد شد. در این وضعیت، اسرائیل برای شما از کجا، چگونه، چه چیزی خواهد فرستاد؟ اگر می تواند، ارسال کند.

وی تأکید کرد: فراموش نکنید کسانی که امروز شما را تحریک می کنند، فردا شما را تنها خواهند گذاشت.

اردوغان با بیان اینکه همه گزینه ها و اقدامات اقتصادی و نظامی روی میز است، ادامه داد: تاکنون ما به این اشتباه فکری بارزانی احتمال نمی دادیم. اشتباه کردید. این تصمیم و اقدام شما خیانت به ترکیه است و اگر بارزانی از این اشتباه خود برنگردد منطقه به سوی درگیری مذهبی و قومی خواهد رفت.

.........................
پایان پیام/ 167